April 25, 2011

senyuman itu killer

pernahkah anda senyum ? tahukah apa itu senyum ?


Dalam fisiologi, senyum adalah ekspresi wajah yang terjadi akibat bergeraknya atau timbulnya suatu gerakan di bibir atau kedua ujungnya, atau pula di sekitar mata. Kebanyakan orang senyum untuk menampilkan kebahagian dan rasa senang.


senyum boleh membuatkan hati yang gusar menjadi senang. walaupun kita tak kenali seseorang itu, dengan hanya satu senyuman yang ikhlas, insyaAllah dapat memberikan first impression yang baik kepada kita.
Muhammad saw. telah meluluhkan hati siapa saja dengan senyuman. Beliau mampu “menyihir” hati dengan senyuman. Beliau menumbuhkan harapan dengan senyuman. Beliau mampu menghilangkan sikap keras hati dengan senyuman. Dan beliau saw. mensunnahkan dan memerintahkan umatnya agar menghiasi diri dengan akhlak mulia ini. Bahkan beliau menjadikan senyuman sebagai lahan berlomba dalam kebaikan. Rasulullah saw.  bersabda,

فقال: (وتبسمك في وجه أخيك صدقة) رواه الترمذي وصححه ابن حبان.

“Senyummu di depan saudaramu adalah sedekah.” At Tirmidzi dalam sahihnya.


credit :KLIK SINI


selain itu, senyum merupakan kekuatan untuk menempuh dugaan. hadapi cabaran dengan senyuman, bukan muka yang berkerut macam nak berak ijau.*sensored di situ, kekekeke.


oleh itu, senyum lah selagi termampu. lagipun, lambat la sikit nak awet tua kan. korang nak ke awet tua. biarlah muka tu nampak muda sentiasa hendaknya. ala-ala baby face giteww. erk ? biarla orang nak cakap, bughuk nya muke ko senyum. sukati dorangla. yang penting muka tuh sentiasa senyum sebab senyum tu kan satu sedekah kan kawan-kawan. hekhekhek.


senyumlah macam upin walaupun takde gigi. T_T

so, sekarang ni aku nak senyum sambil buat akaun. T_T






Formula Add math hari ini :: uhukuhuk. sem depan dapat bilik 2 org. sunyi la der.

No comments: