December 4, 2011

Hari tu saya tengok Ombak Rindu tau :P

Last Friday, aku pergi tengok la benda alah ni dekat The Spring. Tak plan pun sebenarnya. Kebetulan kelas BEL cancelled so we straightly went to The Spring but before that we fetched Ayrah at her home. We here refers to Layhan, Pipot and I. Actually pergi situ pun sebab Layhan yang ajak. Lagipun sekarang ni people keep talking about Ombak Rindu, Ombak Rindu and Ombak Rindu. Every status you update about Ombak Rindu. So, I'm willing to spend my RM9 for this movie. Lols. Tu pun kau nak cakap ke -.-''
To be honest, overall was okay. Just okay. Not that bad. If you're a sensitive person, kot kot nangis. Aku pun tak tau apesal aku tak boleh nangis tengok cerita ni. Maybe because I'm unmarried, so takla boleh faham isi hati Izzah yang dimadukan ataupun aku memang hati batu? ㅠㅠ For me, I prefer the novel more. I'm not good in commenting something so boleh tahanla.. It's worth to watch it. Kalau tengok dengan orang yang tersayang kot kot korang boleh feeling lebih sikit. Almaklum la, saya ni single so tengok dengan member je la. Kekeke.
Yes, I prefer this novel more than the movie. Walaupun setebal kamus Oxford aku yang suci murni tak disentuh, aku sanggup baca sampai habis and berulang-ulang! Hah, ko hado? :P Novel ni ada sambungan tau tak? Tajuknya, Cinta..Tiada Akhirnya. To be honest, karya Fauziah Ashari ni memang best tapi aku lebih minat karya Hlovate. Kalau korang baca novel² Hlovate memang tersenyum, angau and etc la sebab memang gempak. Lagipun jalan ceritanya tak tipikal macam novel² lain.

So, akhir kata
Jomlah serbu wayang ramai-ramai tengok Ombak Rindu
p/s Untuk lebih perasaan, silalah tengok bersama pakwe/makwe/husband


p/s Hari tu masa aku tengok, majority dalam pawagam perempuan tau tak. Jadi bila part romantik tu, adalah keluar bunyi macam 'alololo, sweetnye.......' *aku pulak menguap, boleh pulak macam tu?* :/

No comments: